Saturday, August 25, 2007

Jobbarkompis


Tog med mig Marcus från jobb i båten. Visade han hur han skulle fiska med jerkbait och vad händer? Han plockar sina första 2 gäddor. Tur att Marcus hade öron som stoppade leendet.
Vi hade lite problem med att få ankaret att fastna då det blåste runt 11 m/s. Det stora gäddorna var tröga idag och ville bara följa efter. Vi hade 3-4 st runt 5 kilo som var fram till båten men det ville ej hugga idag. Själv fick jag en liten (jag menar LITEN) gädda på mitt ULspö och det var roligt att få känna lite sprattel. Helt plötsligt böjdes spöet djupt och det blev mycket tyngre att drilla. Det visade sig att en större gädda hade huggt över ryggen på den lilla. Nu drog gäddan iväg in i vassen och jag kunde ej hålla emot och följden blev att båda gäddorna hoppade av. Mest förvånad var nog den lilla gäddan som först blev ivägdragen av en liten spinnare och sedan hamnade i munnen på en större gädda. Han såg lite förvånad ut innan han gav sig iväg.

No comments:

Post a Comment