Thursday, February 28, 2008

Ja man är fisketokig

Satte mig och tittade på en fiskefilm i soffan när jag kom hem ifrån jobb. Det är väl inget konstigt med detta kan man tycka, riktigt trevligt tom. Bara ett par "problem" som jag började reflektera över efter ca 25 min
  • Filmen handlade om vertikal jigging. Detta har jag aldrig har prövat på och har inga tankar på att börja med.
  • Filmen var på tyska utan text. Jag läste franska och spanska utöver engelska.

Konsekvens:

Nu måste jag handla in lite vertikalprylar så att jag kan börja med detta också. Dessutom måste jag antagligen köpa en språkkasset(eller finns dessa på mp3:or nu?) för att lära mig tyska. Eller ska jag köra på Holländska? Filmen gick att se på det språket också.

Jag lyckades dock utan språkkasset uppfatta att det finns 4 st olika tekniker på hur man ska hålla i spöt när man vertikaljiggar. Bara detta får mig att vilja börja direkt.

No comments:

Post a Comment