Friday, May 16, 2008

En dag på kontoret


NOT!!!


Satte mig i bilen kl 6.40 på morgonen och drog iväg 2 timmar rakt in i solen. Hämtade upp M och körde ner till "marinan". På det första 45 min fiske hände det mesta. M har en följare på i andra kastet i hans tredje hoppar gäddan på. Flyttar till nästa vik och här drar han en till, lite större denna gång. Ett par kast till och han stannar sitt bete 3 m från båten. Då skjuter en skugga upp från botten och slukar hela BJ i ett nafs. En gädda på 5.5 kg får komma upp i båten och det visar sig att bara en lite del av tafsen sticker ut ur munnen. Gäddan har fullkomligt slukat bete och den bakre kroken sticker ut genom gälarna. Det blir till att operera ordentligt. Fram med matta och bedövning. Sedan klipper vi av krokarna och lirkar ut allt utan skada på fisken. Den får simma tillbaka och äta upp sig lite till.

Jag själv då? Jo under denna period lyckas jag med att slänga bort 2 st beten. Ett pga av knuten gick upp?!?! Fantastiskt. Nästa bete drog jag iväg och då gick min jerktafs av vid beteslåset. Hoppsan Kerstin som man brukar säga...


Resten av dagen blev ett letande efter fisk. På ett få tal platser hade vi följare efter men ingen mer vill hugga.

No comments:

Post a Comment