Friday, July 20, 2007

Ja då var det normalt igen

En tripp till Blekinge och Garnanäs gjorde att man kom tillbaka till jorden igen. Rejält med blåst gjorde att vi inte kunde lägga oss som vi ville utan var tvugna att söka lite skydd för vinden. Facit blev skralt. 1 st gädda på knappt 3 kg som klev av när vi skulle lyfta in den i båten. Sedan hade vi 4-5 hugg/attacker mot våra jerkbait. Det roligaste var väl att gäddan vi (nästan) fångande högg på ett svart jerbait som jag tillverkat själv. Alltid något att glädjas över. Dock har man ett antal dyrare jerks som man då har köpt in i onödan.
Nu blir det en liten paus från fisket på nästan en hel vecka. Hur ska detta gå?! Semestertripp till Öland och Stockholm. Sedan är det dags för fiske i Småland. Hoppas på lite Gös. Kan man dessutom få lite Gädda och Abborre så är det inte dumt. Ska fiska i den sjön som gav mig mitt tidigare PB på 8kg Gädda. Den håller förvisso också mit PB på Gös med 2.5kg. Detta hoppas jag att jag kan slå i år.

No comments:

Post a Comment