Tuesday, July 17, 2007

Mellan fiskehugg

I söndags var det sanslöst...
Om någon sagt till mig att jag skulle låta en 7 kilos gädda snabbt krokas av och släppas tillbaka utan foto och med en kommentar "att det var inte lönt, den var ju bara på 7..." så hade jag knappast trott på detta. Det går snabbt att ändra preferensramar...

Nu var det ju så att vi hade ett fantastiskt fiske, jag och Fredrik. Totalvikt blev 38 kilo gädda med fördelningen 2kg 7kg 7,5kg(Fredriks, se bild till höger) 8,5kg 13kg(se bild ovan). Alla dessa var feta och i bra skick och simmar fortfarande i ån. Fredrik hade fullt upp med att ringa den han alltid brukar ringa när det har nappat bra. Det blev ett antal telefonsamtal och en del "liverapportering" också. Fick höra något idag om att personen ifråga, vi kan kalla honom "Gunnar", hade fått en del makrill och försökte ge igen genom att berätta detta. Betesfisk säger jag...

Nu laddar jag inför en liten Blekingetripp på Torsdag. Då ska jag hit.

No comments:

Post a Comment