Sunday, September 16, 2007

Efter stormen

Jag kunde inte hålla mig. Alla tecken var att stanna hemma. Men jag kokade en termos kaffe och drog ner till favoritstället för havsöring. Det blåste fortfarande rätt bra men inte mer än att det skulle gå att kasta. Men när jag kom närmare så såg jag att vattnet var grumligt. Vi pratar oboyfärg på havet. Gårdagens vindar hade tydligen rört om ordentligt.
La ett par kast på ett hotspot som brukar leverera. Gick en bit bort längs stranden för att se om det var likadant överallt och insåg snabbt att det är lika bra att packa ihop. Satte mig ner och tog en kopp kaffe dock. Vissa saker kan man inte hoppa över. Om vinden lugnar sig och fortsätter att ligga på från sydväst så kan det bli hett om några dagar. Ryggsäken är laddad för snabb avfärd. Det är en hektisk tid nu. Man vill få ut mesta möjliga innan september tar slut och både Saxån och havet "stänger" för säsongen. Tur att man har två blekingeresor i oktober att se fram emot!

No comments:

Post a Comment