Sunday, September 30, 2007

Tweed

Lördag. Regn. Saxån. Mynningen. Kallt. Paus. Fiskekortskontroll. Tweed. Ordförande. Engelsk. Jag. Hur. Ska. Det. Gå. När. Jag. Lägger. Av? Säkert. Bra.

Ja det var vad som hände i lördags. Det kom fram en äldre herre neoprenvadarbyxor och tvåhandsflugfiskespö. "du vet vem jag är?" frågade han. Inte en aning svarade jag så klart. Det visade sig att han var tydligen ordföranden för fiskevårdsföreningen som hade hand om "allt för att få fisket att fungera". Tweed under neopren? Inte dagens fashion kanske. FIck höra många historier. Tyvärr var han inte så intresserad av att lyssna på mina så det blev mycket enkelriktad kommunikation. Lite tråkigt. Ett par godbitar: "öringen är en j-a rullefisk", "du vet vem jag är va?", "Du kan fiska vidare på MITT ansvar". Kort sagt en ganska högdragen typ som visste bäst och undrade bekymrat om hur det skulle gå när han skulle lägga av med att förvalta detta. Jag tror det går bra. Tittar man upp i höjden så ser man ingen som kan hjälpa, tittar man sig omkring så finns det många som vill hjälpa till. Tyvärr tror jag att vår vän "ordföranden" har svårt att hitta någon.

No comments:

Post a Comment