Saturday, April 26, 2008

Tröga gösar


Jaha, det här med verticaljigg... hmmm Öva fick jag göra. Båtkontroll verkar vara A och O i den här sporten. Sedan tittar man på ekolodet. Lite som att titta på testbilden på TV. Ganska långtåkigt. Pulsen gick dock upp det gånger som en fin båge dök upp längst ner. När jag hade övat klart så gick jag över till jerkbait. DÅ blev det Action direkt. FÖrsta tog i ytan på en Big Bandit shallow. Sedan fick jag två i rad på Devaitior "dirty silver". Inga giganter dock. Sedan var det lungt ett tag och jag började fundera på att dra hemmåt. Givetvis fick jag då ett hugg. Detta kändes betydligt större. Jag fick inte en meter lina och den stod bara och ryckte i draget. Sedan var det tomt. Arrrghh! Nu åker jag hem tänkte jag. Bilden visar dagens största. Undrar vem som har bitit honom över ryggen? Antagligen lekskador...

No comments:

Post a Comment