Friday, July 18, 2008

Vertikalfiskets förbannelse

I kväll skulle jag ge det en chans till. Åkte upp till Västersjön och hyrde mig en båt. I med alla prylar och på med regnstället då det kom flera regnskurar hela tiden. Tuffade iväg ner mot "bananen" och riggade på en doftjigg som skulle vara het här. Ser att de ligger en annan båt och letar efter gös när jag kommer fram. Det tog väl ca 45 min att ta sig hit. På ekolodet uppenbarar sig nu väldigt många bågar. Gott! Nu ska det upp en gös eller två. Glider med strömmen och styr sakta sakta med elmotorn. Då ska jag bara lägga backen för att bromsa lite. Givetvis är det då det händer. Med ekolodet fullt av fisk så bränner min elmotor sönder. Lite vit rök kommer ur den och sedan är den helt död... TRADIGT!!!!!! Vad göra nu? Inget annat än att ro tillbaka till andra igen. Det tog längre tid än att köra med motorn kan jag säga. Det verkar inte som om jag ska syssla med detta fisket. Packar INTE ner denna utrustningen till småland!

No comments:

Post a Comment