Wednesday, October 17, 2007

Fysisk påverkan

Varit trött på morgonen mer en hel vecka. Funderat mycket vad det kan bero på. Efter lite funderande så verkar denna trötthet sammanfalla med brist på fiske. Kan det vara så enkelt? Har det gått så långt att fisket avspeglar sig fysiskt på mig? Brist på fiske=mår dåligt, hängig mm. Mycket fiske=bra i kropp och själ. Hmmm Tidigare när jag var mycket på fotbollsmatcherna med BoIS var det lite samma fenomen. Bra match och vinst så mådde man bra flera dagar efteråt. Förlust kunde göra fysiskt ont. Med tanke på BoIS resultat på senare år så kan ni själva räkna ut hur jag mådde.
Kan det vara så att detta har förflyttas över till mitt fisk då? Ja det är inte omöjligt. Man tänker fiske varje ledig stund Nu är det inte så många mellan jobb, hem och flickvän. Den ordningen vänder jag på direkt. Flickvän, hem och jobb. Så ska det vara! Men när detta släpper så fylls hjärnan av tankar på metoder, utrustning, fiskeplatser och allt annat som hör till. Kanske skulle börja med någon form av meditation eller yoga=)

No comments:

Post a Comment