Wednesday, October 31, 2007

Kvällsfiske

Ställde mig på cykelön vid stationen. Det var redan en som var på
plats och metade. På med spinnare och kastade ut. Inget, ett par kast till sedan byte till jigg. Andra kastet med jiggen så högg det till. Ett gäng bestämda skakningar och ULspöt böjde sig. Äntligen tänkte jag, första borren på jigg. Men givetvis skulle jag inte tänkt så för då var den inte med på kroken längre. "Stimfisk" tänkte jag och kastade ut igen men det var helt dött. Är bevisligen rätt kass på att jiggfiska. Har fått en gädda på jigg, det är allt. Men jag är fast övertygad om att jag ska ha en borre innan hösten har helt övergått i vinter. Annars var det trevligt att stå vid stationen. Man fick ett schysst lyse från gatlyktor, bilar och bussar som lät sina ljuskäglor spela övervattnet. Till detta kom en symfoni av diverse olika tutor som spelade i olika tonarter och tempo. Dessutom en speakerröst från stationen som hela tiden kommenterade vad som hände på olika spår och vilka tåg som var inställda. Trots allt en trevlig timme efter jobb!

No comments:

Post a Comment