Monday, October 8, 2007

Rätta prylar


Snabb sväng in om giganten på vägen hem(tog ju bara 50 min!!! att ta sig dit från jobb tack vara vägarbeten i Malmö). Fick dessa som ska vara det bästa i kanalen just nu. Klassiska reflex. Dessa hade jag i min fiskeväska när jag var liten. Nu sitter det nog i botten på Vita sjön utanför Sk Fagerhult. Där fick jag också min första gädda. Jag hade stått i vattnet en bit ut och metat och dragit upp mört och abborre. Tröttnade på detta och tog fram mitt gröna ABU spö med abumatic rulle. På med ett annat klassiskt drag, mörtblänk i silver. På första kastet slog det på en gädda. Mycket spännande. Den hade antagligen lockats av alla småfiskar jag hade dragit dit med mitt mete. Ska se ifall jag inte kan hitta bilden då jag håller den i stjärtfenan(med lite papper eftersom den var slemmig) Den vägde säkert en bra bit under ett kilo =) Min bror tog en större samma dag som vi åt till middag. Ja det var min första gädda.

No comments:

Post a Comment