Saturday, January 5, 2008

I sverige

Då har man landat i blixthalka och snöfall. Skönt att vara hemma igen. Kan rekommendera att ta en tripp till Bangkok, den staden var helt otrolig att gå runt i på alla sett. Jaja nog om semestern detta ska ju handla om fiske.
Trolingturen nedan var lite av en besvikelse får jag nog säga. Alla fall ang resultatet. Vi startade med att trolla ut mot Koh Mook(tror jag, språkproblem). Jag lyckades klunsa till mig första fisken med en sax mot papper. Det lades ut 4 spön, en rappala drogs ner på djuprigg, en lades ut helt själv och sedan körde vi 2 spön på ytbeten. Utvägen blev det mest samtal med det övriga passagerarna. Det var helt dött på huggfronten. Nu började det även komma antydningar från guiden att fisket hade varit sådär sista tiden. Typiskt. När vi snurrade runt vid Koh Mooks klippor så började dock det löpa lina från den frigående rappalan. Härligt, nu sätter det igång tänkte man. Drog till mig spöet som sprutade ut lina och tittade mig om kring. Ingen guide i syne, vad ska jag göra. Ett par mothugg fick det bli och jag kände att det ryckte i spöt. Till sist kom guiden men då verkade som att fisken hoppat av. Killen kände på spöt och kom fram till samma sak. Vi vände runt och körde över samma område igen. Efter ett tag visade sig att fisken var kvar på och att den bara hade trasslat in sig i det övriga linorna. Så efter lite pyssel kunde man drilla in en vid det här laget ganska trött spansk makrill. Den hade hängt med ett tag... Sedan hände det inte mer på trollingsidan. Vi skulle fiska upp lite livebait men inte ens det fick vi tag i. Efter lunch körde vi med handlina och min nya fiskebekanskap fick upp en red snapper. Medans vi gled över revet så dök det upp en sailfish brevid oss. Den gjorde 5-6 hopp 20 m från båten. Så man har sett en sailfish nu, hade dock varit skoj att få drilla en men man kan inte få allt.
Håller på att få ordning på bildbevis från turen men då måste jag skicka iväg mitt minneskort på räddning eftersom det verkar ha gått sönder och alla bilder från semestern är ev borta. Lattjo...

No comments:

Post a Comment